Monday, November 28, 2005

Nur Iman














Nur Iman

Aku cari aku datang
merungkai tiap bait kalimah yang hadir
agar dapatku memahami jendela hidup ini
penuh warna-warna kesamaran

Aku lihat aku hampiri
kebenaran wasilah yang diturunkan
meronai segenap rasa dan jiwa kelam
cintaku bertaut kudus

Aku terpesona aku rindu
pada sinar dalam samar, iman
pada derita dalam kealpaan, taqwa
sedih sedu melakar insaf

Di dalam sujudku menyanjung
keindahan nur iman yang menyedarkanku
Moga ia hadir lagi dalam sujudku


nurani nafa 00:12 25/11/05

9 comments:

As said...

ni ke sajak mlm tuh?..mantaaap..
keep it up!
wassalam..

Unknown said...

=)

Unknown said...

=)

Zaid Akhtar said...

salam

syauqah-el-wardah said...

best.. moga terus berjaya.. =)

Anonymous said...

salimna

Azree MH said...

terima kasih atas nasihat awak... InsyaAllah saya akan ubah tak lama lagi...

As said...

salam...

ermm...dri ni yg xbrape pndai berbahasa nk bg opinion sket..maaf laa klo salah..tp..

rsanya..term 'aku cari aku lihat'..xde salahnya..sbb ini terpulang pd ape yg di fikiran penulis..mgkin penulis nk smpaikan bhwa die tercari2 sesuatu, mka dia dtg kpd bnda tu..kan logik gak tuh..xsemestinya kna dtg pd sesuatu bru nak cri..penulis mencari, mka die dtg kpd sesuatu tu..sbb tu 'aku cari aku datang'..

term ke2..'aku lihat aku hampiri'..mgkin pd pemikiran penulis bhw dia melihat sesuatu maka dia hampiri bnda tuh..xsemestinya sesuatu tu xdpt dilihat dr jauh n hanya dpt dilihat ble kite hampiri die...klo nk relate 2 our daily life,byk bnda yg kite terlihat or ternampak dr kejauhan menyebabkan kite rasa nak hampiri ia..btul x??..kna tgk logik ayat gak..
lagipun bnda ni sajak..ana fikir, penulis bebas nk letak susunan words tu sume cmne2 pun berdasarkan ape yg die rasai dan fikir ketika tu aslkan maksudnya dpt kita tgkap...

maaf klo ana cm menyibuk...tp ble kite dh buat sesuatu kita perlu pertahankan hasil karya kita..namun pd msa yg sma perlu jd open minded trima pandangan org lain [tp xbermkna trima bulat2..perlu dikaji dan di fikir..]...

hrmm..well az...cngrats on ur work..keep it up!!
mga dr masa ke masa akn btmbah baik.. =]

p/s : to prof bm..hehe...bgus gak duk tegur othrs..tp rsenya method teguran rsenya lg bst klo tukar sket.. =] n perlu gak membaca sesuatu karya berdasarkan pemikiran penulis bukan pemikiran kita semata2...

wallahua'lam..

=]

Anonymous said...

best regards, nice info Perfumes for ladies pictures Car navigation volvo Cruise lines galveston quantum hard drive