Friday, May 04, 2007

PEMBALAK HARAM!

Berita di Buletin Utama TV3 semalam sedikit menggembirakan hati saya. Sebenarnya saya sudah lama ingin post entri tentang perkara ini, saya senyapkan dahulu. Tapi bila dah keluar di TV3, bermakna memang betullah apa yang saya lihat adalah PEMBALAKAN HARAM! Cuma kerajaan tak nak buat apa-apa walaupun sudah diberitahu penduduk setempat.

Hal ini pun berlaku semasa saya pergi ke PJKN yang lalu. Cuma pada waktu ini kami tinggal bersama keluarga angkat di Felda Mempaga 2. Ini saya tunjukkan gambar-gambarnya sahaja.

Nabil keletihan sewaktu mula bertolak ke dalam Hutan Simpan Kekal Kelah.

Inilah check point pertama kami tempat PEMBALAKAN HARAM!

Terjumpa tempayan lama tinggalan 'Kampung Yang Hilang'. Sebenarnya kawasan pembalakan ini dulunya adalah sebuah kampung yang telah lama ditinggalkan.
JOM serbu!!! Kita lanyak-lanyak mesin depa.



Ini baru sedikit kawan. Cuba tengok gambar bawah ini pula.

Kami sedang berusaha menemukan kembali kubur yang telah dilenyek oleh jentera-jentera PEMBALAK HARAM! Dan memang kami telah berjalan di atas kubur. Sebab PEMBALAK HARAM ini telah membuat jalan balak-balak mereka di kawasan kubur. Jadi ada kubur yang telah ditolak ke tepi begitu sahaja oleh PEMBALAK HARAM ini!


Ini kubur yang kami jumpa. Kira yang ini paling elok sekali. Kubur yang lain semua telah ditolak tepi. Dikambus mungkin oleh PEMBALAK HARAM itu!



Kubur yang inilah yang keluar di TV3 semalam.

Setakat ini dahulu gambar-gambar yang saya letakkan. Bagaimanakah keadilan boleh ditegakkan di Malaysia jika ini yang kerajaan diamkan sehingga hendak dipanggil TV3 baru nak buat? Apa lagi yang dapat difahami daripada fakta yang jelas ini?

(Duhai Tuhan, terbangkanlah segala kepalsuan ini)

No comments: